התמודדות רגשית עם שגרת הקורונה

אנחנו נמצאים כבר יותר משמונה חודשים בתוך "סיר הלחץ" של תקופת הקורונה. 

רבים מאיתנו חווים לחץ נפשי, וחלקנו חווים אותו במידה כזו בפעם הראשונה בחיינו! 

זה מובן, אנחנו חווים מגיפה עולמית, ולרובנו ככולנו זו הפעם הראשונה בחיינו בה אנחנו מתמודדים עם אתגר כזה שאין בינתיים תאריך תפוגה.

 

אני רוצה להציע לכם מספר דרכי התמודדות עם התחושות החדשות והלא רצויות הללו:

זה "נורמלי"

הסבירו לעצמכם שזה נורמלי לחלוטין לחשוש בתקופה לא נורמלית כמו זו. תחושות של בדידות, אי וודאות ופחד מהבאות הן מובנות לחלוטין, פרגנו לעצמכם את הרגשות האלו, אל תסתירו אותם, שיתוף עם חברים וקרובי משפחה בוגרים יקל עליכם ויביא להבנה שכולנו חווים טלטלה ברמה זו או אחרת

"צרת רבים - הרבה נחמה"

וגם הרבה פתרונות. אנחנו לא לבד, כל העולם נמצא באותה צרה ובזכות זה גם יש יותר משאבים למציאת פתרון. כולם באותה הסירה, כולם משתפים פעולה כדי למצוא חיסון, וכבר בימים אלה אנחנו שומעים על חיסונים שנמצאים בשלבי פיתוח ובחינה מתקדמים.

"עברנו את פרעה - נעבור גם את זה"

ככל שאנחנו מבוגרים יותר ובעלי ניסיון חיים עשיר יותר, אנחנו יכולים להיזכר כיצד התמודדנו בעבר עם קשיים שונים. אחרי ההלם הראשוני מגיעה ההתמודדות, נסו לחשוב מה עזר לכם להתמודד בעבר, אילו מיומנויות, אילו כישורים, אילו אנשים סייעו לנו.

פרופורציות

המספרים מבהילים, בייחוד כאשר מציגים את נתוני התחלואה במדינות גדולות כמו ארה"ב. עם זאת, מדובר באחוזים בודדים, רובנו נצא מהמגיפה בריאים ושלמים, ולשם כך חשוב מאד שנשמור על עצמנו.

שמרו על עצמכם

עקבו אחרי ההנחיות, הפחיתו סיכונים להידבקות, אבל אל תפסיקו לחיות. קחו שליטה על המצב ויצרו לעצמכם שגרה חדשה שיש בה גם עניין והנאה. דאגו לסדר יום שכולל שינה מספקת בשעות המקובלות, ארוחות מסודרות, מילוי מטלותיכם וגם פעילות גופנית וקשרים חברתיים.

הפחיתו חרדות

מצאו זמן לפעילויות שידועות כמרגיעות ומהנות – חברים (באוויר הפתוח או בטלפון), פעילות גופנית, תחביבים, יצירה.

קשרים עם המשפחה וחברים

חשוב לא להתבודד למרות ההגבלות – להפך.

השתמשו בכל אמצעי כדי לשמור קשר עם הורים מבוגרים, נכדים, שכנים. למשל: לקרוא לנכד סיפור לפני השינה בזום, לשוחח עם חברים, להתעניין בשלומו של שכן מבוגר. ה"ביחד" מקל מאד. עזרו ככל יכולתכם לסביבתכם – העזרה מיטיבה גם עם העוזר, זו הרגשה נהדרת לעזור.

תחומי עניין חדשים

לרובנו התפנה הרבה זמן, אם זה בשל פיטורים או חל"ת (פחות טוב) או בגלל שפעילויות פנאי רבות לא אפשריות בימים אלה (הצגות, קולנוע, קניות, פארקים וכו'). 

טפחו תחומי עניין חדשים, למדו בקורס מקוון, תתחילו לרקום, לסרוג או לצייר. ניתן למצוא שפע הדרכות בחינם או בתשלום נמוך יחסית באינטרנט.

שמירה על הכושר

חשוב תמיד ועכשיו יותר מתמיד. אנחנו פחות פעילים, ולא בכדי הרשויות השתדלו להקל כמה שיותר בתחומי הפעילות הגופנית. הליכה, ריצה, התעמלות קלה בבית – הכל טוב ומועיל. בחרו פעילות שמהנה אתכם והתמידו בה.

צפייה בחדשות

חשוב תמיד ועכשיו יותר מתמיד. אנחנו פחות פעילים, ולא בכדי הרשויות השתדלו להקל כמה שיותר בתחומי הפעילות הגופנית. הליכה, ריצה, התעמלות קלה בבית – הכל טוב ומועיל. בחרו פעילות שמהנה אתכם והתמידו בה.

פנייה לעזרה

אל תתביישו! אם אתם חשים קשיים בהתמודדות עם המצב, אם קרוביכם מתקשים בכך – פנו לעזרה מקצועית.

שיתוף:

מהבלוג

קורונה והזקנים הצעירים

הקורונה והזקנים החדשים

נראה לי שכבר ברור שאנחנו בעיצומה של תקופה היסטורית, שנת 2020 תיזכר כשנה שבה וירוס הקורונה טלטל את חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם. נדמה

EMDR שיטה לטיפול בנפגעי טראומה

את השיטה הכנסתי לקליניקה בשנה האחרונה ככלי טיפולי טיפולי נוסף. יתרונה הוא בכך שהיא יכולה להשיג תוצאות גם אצל מטופלים שקשה להם יותר להיפתח ולדבר.

סוגי הטיפול

שיקום האסיר

אני מסופק אם יש אסיר אחד מבין האסירים הפליליים היושבים בבתי הסוהר שהגיע לשם מרצון. מעבר לכך שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיות סגור

פוסט טראומה PTSD

כשאדם חווה אירוע טראומטי המערכת הנפשית מוצפת בגירויים שאותם היא אינה יכולה להכיל ולעבד, הם נשארים במערכת בצורתם הגולמית ומידי פעם שבים ועולים למרכז התודעה

אבל, שכול ואובדן

התמודדות עם מוות של אדם קרוב ואהוב היא אחת ההתמודדויות הקשות ביותר שהחיים מזמנים לנו. כל אדם מגיב אחרת לשכול ועוצמות התגובה גם הן משתנות.

התמכרויות

האני מאמין שלי כמטפל הוא שבכל אדם מצוי הכח לשפר את חייו, תפקידי כמטפל הוא לזהות את הכוחות האלו, להביא אותם למודעות של המטופל עצמו

הגיל השלישי

תקופת הפנסיה מביאה איתה שינויים רבים, אבל שינויים הם לא דבר חדש בשביל בני אדם מבוגרים, שחוו הרבה שינויים קטנים וגדולים במהלך החיים. אז מה

צרו איתי קשר